Workshopit & ryhmät

W O R K S H O P I T + RYHMÄT / KEVÄT 2019

NOWHere x Seksuaaliterapia Helsinki yhteistyössä esittää:

VAHVUUDET ESIIN! -workshop 28.4. SU klo 13-16.00.

NOWHere -Pään huoltoa ja Seksuaaliterapia Helsinki toteuttavat ensimmäistä kertaa yhteistyössä Vahvuudet esiin! -workshopin sunnuntaina 28.4.

Workshopissa kaivelet omia vahvuuksiasi esiin positiivisen psykologian, seksuaaliterapian ja tarinankerronnan työkaluin. 

roya-ann-miller-196176-unsplash.jpg

Sosiaalipsykologi Meri-Tuuli Hirvonen ja seksuaaliterapeutti Netta Puustinen alustavat aiheita ensin lyhyesti, jonka jälkeen työskennellään kirjoitus- ja mielikuvaharjoitusten ja keskustelun avulla.

Workshopin jälkeen:

  • Ymmärrät, miksi vahvuuksien tiedostaminen on tärkeää hyvinvoinnillesi
  • Olet selvillä vahvuuksistasi, ja kuinka niitä voi ja kannattaa käyttää
  • Osaat bongata muiden vahvuuksia paremmin
  • Sinulla on työkaluja jatkaa kohti oman elämän suunnan kirkastamista

Lisäksi workshop tarjoaa takuuvarmasti naurua, voimaantumista ja jakamista!

Paikkoja on tarjolla vain yhdeksän – toimi siis nopeasti, jos haluat mukaan!

MISSÄ? Helsinki, Töölö: Mannerheimintie 58, sisäpiha. (Oopperan pysäkki)

MILLOIN? 28.4. SU klo 13-16.

KELLE? Sinulle nainen, joka tunnet, että:

  • Et aina tiedosta ja muista omia vahvuuksiasi.
  • Motivaatiobuusti naisten kesken kelpaisi
  • Et ole ennen tutustunut vahvuuksiisi, tai ne ovat unohtuneet
  • Et ole oikein varma, mikä olisi seuraava siirtosi elämässä.

Paikkoja on vain 9, jotta tilaa ja aikaa olisi jokaiselle.

PALJON MAKSAA? 49 €

MITEN MUKAAN? Ilmoittautuminen ja maksu Holvissa:

Klikkaa tuote ostoskoriin, maksa ja voilá –
kaikki on valmista. Sitten vain tulet paikan päälle 28.4.

Jos estyt tulemasta, voit siirtää paikan jollekulle muulle. Maksuja emme valitettavasti palauta kuin lääkärintodistusta vastaan.

Workshop on suunnattu naisille ja muunsukupuolisille. Workshopissa pidetään pieni eväs/tee/kahvitauko. Ota mukaan muistivihko ja kynä ja villasukat ja evästä, jos epäilet että nälkä yllättää 🙂

Kysyttävää: Laita sähköpostia: merituuli@nowhere.fi

Yessssss!!!! Tervetuloa!

ITSEMYÖTÄTUNTORYHMÄ /toukokuu

Jos sun päässä lähtee mokan tullen kriittinen kela pyörimään, et ole ainoa. Noin 80 % ihmisistä on kriittisempiä itseään kohtaan kuin ystäviään kohtaan.

MUTTA: Olisiko ihanaa, jos voisit puhua itsellesi vähemmän kriittisesti, huomata oman pahan olosi ja haluta auttaa itseäsi kritiikin sijaan, murehtia vähemmän, olemaan vähemmän puolustuskannalla, tuntemaan vähemmän riittämättömyyttä?

Voit oppia puhumaan itsellesi lempeämmin, hyväksyä vaikeat tunteet ja ajatukset – jopa tulla toimeen niiden kanssa. Olla ystävällisempi ja hyväksyvämpi itseäsi kohtaan.

Myös silloin kun homma ei mene putkeen. Ja erityisesti silloin.

 

Perinteisesti luullaan, että kriittisyys itseä kohtaan auttaa meitä saavuttamaan tavoitteet, mutta tutkimusten mukaan näin ei ole. Myönteiset tunteet, kuten myötätunto laajentaa ajattelua, mahdollistaa luovat ratkaisut ja auttaa ymmärtämään kokonaisuutta. Ja sen, että et ole yksin mokiesi tai vaikeiden hetkiesi kanssa.

Jos yllä oleva ei vielä vakuuttanut itsemyötätunnon tarpeellisuudesta, tässä lisää:

-Itsemyötätunto auttaa vaikeiden ajatusten ja tunteiden hyväksymisessä
-Itsemyötätunto rauhoittaa mokien hetkellä ja auttaa ymmärtämään, että mokat kuuluu elämään.
-Itsemyötätunto helpottaa mokien jälkeistä häpeää ja ahdistusta
-Itsemyötätuntoisempi suhtautuminen itseen tuntuu hyvältä!
-Itsemyötätuntoinen suhtautuminen auttaa elämänmuutoksissa ja tavoitteisiin pääsyssä, koska myötätuntoisessa tilassa mielesi on avarampi, luovempi ja keskittynyt mahdollisuuksiin uhkien sijaan.
-Itsemyötätunto vähentää stressin kokemusta, ahdistusta, masennusta, vertailua, perfektionismia, kaikenlaista häpeää ja epäonnistumisen pelkoa
-Itsemyötätunto lisää itsevarmuutta ja onnellisuutta ja resilienssiä, myönteistä kehonkuvaa ja iloa!

Mitä itsemyötätunto tarkoittaa?

Lyhyesti: Myötätuntoisella mielialalla voit suhtautua itseesi epäonnistumisen hetkellä, niin kuin suhtautuisit vaikka parhaaseen kaveriisi, kun hän soittaisi ja kertoisi mokanneensa jossain. Yleensä näin ei ole – me ollaan usein itsemme pahimpia kriitikkoja. Noin 80 % ihmisistä on kriittisempiä itseään kohtaan kuin ystäviään kohtaan.

Uudenlaista suhtautumista voi onneksi treenata! Ja siksi: kevään kunniaksi ensimmäinen itsemyötätuntoryhmä aloittaa 7.5. Ryhmässä herätellään itsemyötätuntovalmiutta harjoituksin, tietoiskuin ja keskustelun avulla.

Pienryhmä (max. 8 naista) kokoontuu toukokuun tiistaisin klo 18-20 Töölössä.

-Pienryhmän teemat perustuvat maailman tunnetuimman itsemyötätuntotutkijan Kristin Neffin kehittämään itsemyötätunto-ohjelman sisältöihin
-Jokaisella tapaamisella on oma teemansa
-Teemoja mm.: myötätuntoisemman sisäisen äänen kehittäminen, vaikeiden tunteiden kanssa selviäminen, omien arvojen mukaan eläminen, itsemyötätunto elämän eri osa-alueilla ja mindfulness.
-Tapaamisissa aihe alustetaan, jonka jälkeen tehdään harjoituksia yksin ja yhdessä sekä keskustellaan. Lisäksi saat kotitehtäviä. Kaikki tekeminen ja jakaminen on vapaaehtoista.

Hinta ja ilmoittautuminen:

Koko toukokuun tapaamiset (4 x 2 t.) 99€.
Voit maksaa maksun 1-2 osassa, eräpäivät 7.5. ja 30.5.
Maksuvälineinä käy lasku, käteinen tai Smartum/Edenred-setelit ja e-passi. Ilmoita maksutapa ilmoittautumisen yhteydessä.

Ilmoittautuminen sähköpostilla: merituuli@nowhere.fi viimeistään 26.4.
HUOM! Ryhmään mahtuu vain kahdeksan, näin varmistetaan tilan ja ajan riittävyys kaikille.

Ryhmää ohjaa Meri-Tuuli Hirvonen, sosiaalipsykologi (vtm) ja ex-perfektionisti, joka on taltuttanut sisäistä kriitikkoaan viime vuodet ja valmentanut naisia lämpimällä, rehellisellä ja humoristisella otteella yli 10 vuoden ajan.

FB tapahtuma

Palautteita workshopeista:

”Huippuunsa hiotut harjoitukset ja lämmin läsnäolo teki vaikutuksen. Valmiita vastauksia ei saanut, mutta apua ja oikeita kysymyksiä sitäkin enemmän. Stressisunnuntai antoi allekirjoittaneelle eväitä pitkäksi aikaa ja käynnisti matkan minuuteen joka tekisi itse kullekin hyvää! Meri-Tuuli on valmentanut ihmisiä vuosikausia tanssin parissa – nykyään koulii mieltä sekä sielua samalla pieteetillä ja empatialla. Suuri suositus!”

-Anni Leiponen

”Osallistuin 2.12.2018 stressisunnuntain workshopiin. Paikka itsessään oli jo ihanan rento ja rauhoittava. Päivä ylitti odotukset ja antoi ehdottomasti eväitä itselle. Ohjaaja osasi hommansa; piti tunnelmaa yllä, oli kannustava, hauska ja asiantunteva. Voin ehdottomasti suositella ryhmiä tai vastaavaa vaikka yksilöohjauksena.”

-Virpi Armel

”Osallistuin Olen valmis! workshoppiin. Kaksituntinen sujui siivillä innostavan ja ammattitaitoisen ohjaajan vetämänä. Lopun rentoutus/tulevaisuuden suunnittelu peiton alla kruunasi illan. Suosittelen!

-Ulpu Puhakka, Ulpustudio

”Taas niin superhyödyllistä kun joku sanoo asioita ääneen. Ja niitä järkeviä, tärkeitä, siitä valtavasta tietomassasta poimittuja oleellisia asioita. Tietoa on niin paljon saatavilla (ja itelläkin), mutta se aina häviää sinne taka-alalle, unohtuu, tai on välillä hankala hahmottaa mikä on oleellista ja hyödyllistä oikeesti. Ja edelleen, konkreettiset vinkit on niin hyviä. Erityisesti nää mitä tänään oli tarjolla.”

”Workshop antoi paljon työkaluja ja ajattelun aihetta. Varsinainen työ on jokaisen tehtävä itsensä kanssa, mutta workshopin henki toi fiiliksen, että nämä on mahdollisia asioita.”

”Mahtava inspo- ja infosessio yhdistettynä syvään rentoutukseen. Täydellinen nollaus.”

”Workshop auttoi konkretisoimaan omia mielessä pyöriviä asioita, antoi työkaluja oman pään huoltoon. Muistin pitkästä aikaa kuinka hyvältä tuntuu olla ja hengittää. Jäi hyvällä tavalla sellanen olo, että ”milloin on jatkokurssi?” Ihanaa olla ryhmässä, missä huomaa, että näitä asioita pyörittelee muutkin mielessään. Armollisuus itseä kohtaan on tällä hetkellä workshopin jälkeen hyvä.”

”Konkreettinen työkalupakki, millä voi aloittaa uudesta näkövinkkelistä päänhuoltoa. Informaatio oli hyvin jäsenneltyä ja omaa pohdintaa herättävät kysymykset tarpeeksi selkeitä. Ja ehdottomasti hyödyllisintä jälleen tajuta, että on ok olla itsensä kanssa ulalla, vaikka tietäisikin kuinka hyvin miten kannattaisi toimia.”

”Erittäin kova- jokaisen kannattaisi tutustua omaan päähän- ajatuksiin, ajatusmalleihin ja tapoihin. On myös todella terveellistä kuulla muiden ajatuksia samoista jutuista mitä itse päässään pyörittelee.”

”Suosittelisin! Niille, jotka miettivät asioita ensimmäisiä kertoja ja niille, jotka jo ovat niitä pidemmälle miettineet. Merkulta saa hyvin uusia ajatuksia ja lähestymistapoja omiin ajatuksiin.”

”Jokaisen pitäisi saada mahdollisuus pysähtyä ja miettiä näitä juttuja ja omaa hyvinvointia.”

Palautteita Irtiotto kotisohvalla-valmennuksesta:

Olen kärsinyt jo pitkään ahdistuksesta, joka vaikuttaa kaikkeen tekemiseeni. Valmennus auttoi minua löytämään ahdistuksen takaa syitä, mikä taas auttaa ymmärtämään paremmin toimintaani ja toivottavasti muuttamaan toimintaani ja ajattelumallejani.

Tuntuu, että joka viikko sain jonkun ahaa-elämyksen.  Olin aivan lukossa henkisesti ennen valmennuksen alkua. Olin lukenut pari opusta aiemmin, mutta ne olivat lähinnä lisänneet ahdistusta, koska minusta tuntui, etten voi koskaan päästä irti ”hulluuksistani”. Olin alkanut ymmärtää, mikä kaikki minussa on vikana, mutta minulla ei ollut mitään keinoja päästä niistä eroon. Valmennus toi minulle uskoa itseeni ja siihen, että prosessi on mahdollinen. Nyt siis tuntuu siltä, että voin ryhtyä kehittämään itseäni ja minä en ole tuomittu ikiajoiksi toistamaan samoja ongelmia.

Ilman valmennusta en olisi varmasti lähtenyt tavoittelemaan juuri minulle mielekkäitä asioita vaan jumittaisin edelleen peloissani. Valmennuksen myötä kasvoi rohkeuden lisäksi itsetuntemus ja itsemyötätunto. Voin suosittella valmennusta ihan kaikkiin elämäntilanteisiin tuomaan selkeyttä, konkreettisia työkaluja mielelle sekä tyyneyttä ratkaisutilanteisiin. Luotan Meri-Tuulin ammattitaitoon 100 %

Sain selkeyttä elämääni, tunteisiini, mitä haluan, työn vaihtamiseen apukeinoja..

Sain työkaluja stressin käsittelyyn, pääasioiden avaamiseen ja itseni rehellisempään kohtaamiseen.

Valmennuksen kaari oli loistava ja tuntui että oma sisäinen muutos tapahtui aika paljon sen mukaan: aloitus aktiivisella pysähtymisellä ja jatko syvemmällä pohdiskelulla samalla kun on työstänyt ihan käytännön asioita ja toimintamalleja.

Valmennus ainakin auttoi eväitä käsitellä voimakkaita avuttomuuden tunteita, jotka usein aktivoituu turhaan aikaisempien kokemusten vuoksi. Sain myös apua epäonnistumisen tunteen käsittelyyn.

Valmennuksen avulla olen myös löytänyt jonkunlaisen suunnan ja ainakin saanut uskoa siihen, että omaa elämää voi hallita jos vaan ymmärtää miten. Valmennuksen kautta olen onnistunut kehittämään etäisyyttä minun ajatuksiin ja tutkia niitä kriittisesti hellällä tavalla. Hallitsen ahdistukseni paremmin. Osaan paremmin pysähtyä ja itse rauhoittaa itseäni. Kiitos valmennuksen olen itselleni parempi ystävä.

Aloin kyseenalaistamaan enemmän mielessä usein toistuvia keloja (epäonnistuminen) ja purkamaan niitä osiin.

Yksi iso oivallus oli miten paljon kuka olen on linkitetty minun arvoihin.  Wow, kiitos siitä. Se selittää niin monta asiaa. Itsensä priorisoiminen ja harjoitukset jotka tuo esiin omat toiveet, haaveet ja rajat olivat hyvin tärkeitä. Olen kauan tuntenut että en kuule oma sisäistä ääntäni vaikka intuitioni on varmaan aina ollut läsnä. Olen kokenut hyödylliseksi pohtimaan vahvuuksiani ja heikkouksiani ja miten ne linkittyy toisiinsa. Niiden avulla olen pohtinut identiteettiäni ja mistä se rakentuu ja mitkä kipukohdat löytyy jotka olisi vielä hyvää työstää.

Tunnelukkojen käsittelyyn sain apua. Sain myös perspektiiviä asioihin tai oikeastaan ottamaan perspektiiviä asioihin.

Tällä hetkellä ainakin luulen osaavani toimia paremmin tilanteessa jossa olotilani on selittämättömän kurja/ahdistunut ja elämänhallinnasta ei tietoakaan. Valmennuksessa sain koottua itselleni listan asioista mitä sillä hetkellä voisin miettiä ja tehdä, jotta  helpottaisi. Ja tämä on siis juurikin asia jota valmennuksesta lähdin hakemaan.

Vahvuuksien merkityksen ymmärrys oli parasta. Tajusin että niillä nimenomaan olisi suuri merkitys mun hyvinvointini kannalta ja se että en tähänastisessa elämässäni ole keskittynyt niin selittää aika paljon juttuja jotka menneet niin kuin ovat menneet.

Itsetuntemus sai tietyt ”raamit” tai nimet, joiden kautta näkee omia heikkouksia, joita voi muuttaa.

Tuntui että ymmärrät ja näet kokonaisvaltaisesti ne haasteet joiden parissa meistä niin moni tuskailee ja valmennuksessa huomasi että näin todella on ja sun kanssa pystyy käymään läpi, käsittelemään ja kehittelemään työkaluja vaikka mihin ongelmiin.

Kiitos ihan tosi paljon Irtiotosta ja kaikesta sulle Meri-Tuuli! Tämä oli paitsi antoisaa, valaisevaa ja vähän rankkaakin (joillakin tapaamiskerroilla tai kun jotain asioita pohti itsekseen), niin aina myös todella hauskaa. Jotenkin aina nautin suuresti siitä rennosta ja humoristisesta otteesta jolla asioita käytiin läpi. 🙂

Sinun seurassa on helppo tuntea olonsa turvalliseksi ja kokea tulleensa nähdyksi. Kaikille tekisi varmaan hyvää pysähtyä, harjoitella rentoutumista, pohtia omaa suorittamista ja jakaa sitä tuskaa mitä on olla ihminen meidän yhteiskunnassa. Lempeyttä omaa itsensä kohti on pakko harjoitella koska harvoille se tulee itsestään.

Uusi Irtiotto kotisohvalla -verkkovalmennusryhmä alkaa 16.4.2019, seuraa NOWHeren somekanavia ja postituslistaa saadaksesi tiedon ilmoittautumisesta nopeimmin!

 

no matter where you go, there you are..png